8/29/2009

قهرماني دختر تركمنستاني در مسابقات تنيس جهاني آلماتي



دو تنیس باز به نام های جهان بایرامووا و ایگور بارزاسکوف، از عشق آباد، در مسابقات آزاد «قزاقمیز»، مسابقات جهانی تنیس جوانان که از 10 تا 16 اوت در آلمآتی قزاقستان برگزار گردید، مدال هایی را کسب کردند.

بایرامووا، در مسیر خود برای کسب عنوان قهرمانی زنان، میلانه امام نیازووا، تنیس باز برگزیدۀ قزاقستان، را در مسابقۀ نیمه پایانی با نتیجۀ 6 بر صفر در دو ست پیاپی شکست داد. او همچنین در مقابل بازیکن ردۀ دوم، آلیسا سلیونکو، از قزاقستان به یک پیروزی قاطع دست یافت. سلیونکو بازی را تنها در یک ست واگذار کرد.

در مسابقات مردان، بازی ایگور بارزاسکوف در مقابل دانیل میشنکو از قزاقستان در مرحلۀ یک چهارم پایانی به دلیل باران دچار وقفه شد. اما در روز پس از آن، بارزاسکوف در مبارزه ای سخت و بی امان در حالی که ست آخر را با نتیجۀ 10 بر 8 به پایان رساند، پیروزی را از آن خود ساخت. درست یک ساعت پس از این ماراتون سه ساعته، ایگور بار دیگر به زمین تنیس بازگشت و در بخش نیمه پایانی با نتایج 2 بر 6، 6 بر 2، و 4 بر 6 بازی را به تنیس باز ردۀ دوم، عبدل ولی عبدالرحمانوف از قزاقستان واگذار کرد و سرانجام برندۀ مدال برنز شد.

در نشست خبری که در پایان این مسابقات برگزار شد، آکادمی تنیس «حس ششم» بلژیک، از بایرامووا و بارزاسکوف دعوت کرد تا در مسابقات جهانی در بلژیک شرکت کنند.

تنیس بازان جوان و موفق ترکمن به همراه مربیان خود، اولگا بابایان و نلی ووینیچ، پیشکسوت تنیس بازان، پس از دیدار کوتاهی از وطن به آلمان پرواز کردند تا در دو مسابقۀ معتبر اروپایی که قرار است در پایان ماه جاری برگزار شود، شرکت کنند.

No comments: