8/29/2009

وزنه بردار ترکمن جایگاه خود را در میان ستارگان وزنه برداری حفظ می کند




ترکمنستان- عمربیک بازربایف، وزنه بردارترکمن، در تورنمنت بین المللی قزاقستان که به افتخار ایلیا ایلییین، قهرمان المپیک 2008 و برندۀ بازی های آسیایی 2006 برگزار گردید، در جایگاه دوم ایستاد.

ستارگان وزنه برداری از 9 کشور جهان در این رقابت های بین المللی که در روز 11 ژوئیه به پایان رسید، شرکت کرده بودند. در میان آنان شیمون کولتسکی، رکورد دار و برندۀ مدال نقرۀ بازی های المپیک 2000 و 2008 از کشور لهستان، آرسن کاسابی یف، قهرمان جهان در ردۀ نوجوانان در سال 2005، و نظامی پاشایف، قهرمان جهان در سال 2005 از کشور آذربایجان، در این رقابت ها حضور داشتند.

ورزشکار ترکمن، عمربیک بازربایف، شرکت کنندۀ بازی های المپیک سیدنی، آتن و پکن، نه تنها جایگاه خود را در آن عرصۀ پر ستاره گم نکرد، بلکه بسیار هم عالی عمل کرد. وی که در در ردۀ وزنی 62.25 کیلوگرم به رقابت پرداخته بود، در یک رقابت دو مرحله ای، وزنۀ 277 کیلوگرمی (130 کیلوگرم در یک ضرب و 147 کیلوگرم در دو ضرب) را بالای سر برد و در مجموع 391.5 امتیاز کسب کرد. تنها ولادیمیر کوزنتسوف قزاق توانست از او در امتیاز پیشی گیرد. برندۀ رقابت با استفاده از سیستم سینکلر تعیین شد. بر اساس این سیستم، وزن وزنه بردار با مجموع وزنه هایی که وی بلند می کند، ربط داده می شود.

عمربیگ بازربایف 27 ساله، وزنه برداری نامدار جهان، در مرکز ملی وزنه برداری و تحت نظر اکرام متکریموف، مربی بزرگ ترکمنستان، خود را آماده می سازد. بازربایف همۀ موفقیت های گذشتۀ خود مانند کسب مدال های گوناگون و پیروزی هایی که در رقابت های بزرگ بین المللی به دست آورده است را مدیون مربی خود می داند.

عمربیگ به محض بازگشت از آستانه، آماده سازی خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان که قرار است در ماه نوامبر برگزار گردد، آغاز خواهد کرد.

No comments: