6/24/2009

بلاگر و خبرنگار ورزشي نوجوان - متين بازيار


بي شك شهر گنبد كاووس از لحاظ فرهنگ وهنر و افراد با استعداد سر آمد ديگر شهرهاي تركمن نشين است .

متين بازيار يكي از اين جوانان مستعد و اينده دار ان شهر است .

بسياري از خبرها و مطالب و مقالات و نقد هاي ورزشي با قلم اين جوان تركمن است كه در هفته نامه هاي استان و سايت ها چاپ و منتشر مي شود .

از طرفي جالب است بدانيد كه از سال اول راهنمايي مطالب و عكسهايي از وي در اينترنت انتشار يافته است
و هم اكنون وي سال دوم دبيرستان است
-------------------------------------نمونه اي از اين فعاليت در دنياي مجازي متين

متين بازيار
وبلاگ: جام جهاني
متين بازيار
آلبوم تصاوير من ()

نام: متين بازيار
نام مستعار: اميد
تلفن تماس:**** 333
جنسيت: مرد
استان محل سكونت: گلستان
آدرس: گنبدكاووس خيابان .........
زبان: فارسي
سن: 12
تاريخ تولد: 7 / اسفند / 1372
تاريخ عضويت: 17/12/1384
وضعيت تاهل: مجرد
شغل: دانش آموز
تحصيلات: زير ديپلم

---------------------------------------------------------------------------------
همچنين متين بازيار در حال حاضر خبرنگار ورزشي هفته نامه "صحرا " هم هست .

اطلاعات دنياي اينترنت و الكترونيك (نرم افزارهاي موبايل و دانلود ) علاوه بر هنر عكاسي كه متين دارد او رابر آن داشته است كه وبلاگ ها و سايتهايي با مديريت خودش ايجاد كند . از انجمله است سايت دانلود اركاداش و گنبد بوي كه لينك انها را مي توانيد در قسمت لينك جديد اولكاميز بيابيد .
--------------------------------------------------------------------
در خاتمه قسمتهايي از مصاحبه ويك اعتراض وي را كه در مطبوعات و سايتها انعكايس يافته مي اورم
سايت ييلدز---------------------------------- .
با سلام، خودتان را معرفي كنيد.
با سلام. بنده متين بازيار هستم. دانش آموز كلاس اول دبيرستان و متولد و ساكن گنبد كاووس می باشم.

از چه زمانی وبلاگ نويسي را شروع كرديد؟

من حدود 4-5 سال مي شود كه وبلاگ مي نويسم و حدودا كلاس پنجم ابتدايي بودم كه اولين وبلاگم را در پرشين بلاگ ساختم.

آيا از وبلاگ نوشتن احساس خوشحالي مي كنيد؟
بله وبلاگ نويسي حس خوبي به من مي دهد.

آياشما خبرنگار سايت هستيد؟
بنده خبرنگار هفته نامه صحرا، خبرگزاری کانون دانش آموزی (پانا) و سايت های تركمن صحرا مي باشم.
اولين سايتي كه خبرنگارش شديد چه سايتي بود؟
اولين سايتي كه در آن خبرنگار شدم سايت گنبد اسپورت بود و بنده آن زمان به عنوان يک خبرنگار اخبار نمي فرستادم و فقط براي اينكه مردم از اخبار ورزشي گنبد و تركمن صحرا با خبر شودند به اين سايت اخبار را ارسال مي نمودم.شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟
بنده به ورزش علاقه دارم و مخصوصا ورزش هاي واليبال و اسبدواني. در مقطع راهنمايي نيز عضو واليبال مدارس گنبد بودم و در مسابقاتي كه در سالن تختي آق قلا برگزار شد و به مقام اول استان رسيدیم.
از نگاه شما آيا هفته نامه صحرا جوابگوي علاقه مندانش هست؟
هفته نامه صحرا نشریه ی بسیار خوبی است. بنده مدتی است که برای این هفته نامه فعالیت می کنم. به نظر من این هفته نامه جوابگوی علاقه مندانش می باشد. بنده بیشتر صفحه ی ترکمنی این نشریه را می پسندم و آن را مطالعه می کنم
دوست داريد در چه سطحي خبرنگاري را ادامه بدهید؟
بنده به عنوان یک خبرنگار حرفه ای فعالیت نمی کنم. در این سال ها نیز که مشغول به تحصیل هستم نمی توانم خبرنگاری را به صورت حرفه ای دنبال کنم. ولی سعی می کنم خبرنگار موفقی باشم.

از نگاه شما بهترين خبرنگار استان چه کساني هستند؟
خوش بختانه خبرنگاران خوب و زحمت کش زیادی در منطقه ما وجود دارند. خبرنگاران جوان و خوش آتیه بسیاری نیز فعالیت می کنند که واقعا بسیار تلاش می کنند. آقای محمود توغدری عکاس و خبرنگار جوان که عکس های بسیار زیبایی می گیرند و برای سایت های منطقه ارسال می نمایند. آقای حاجی قربان طریک خبرنگار و وبلاگ نویس جوان که برای والیبال گنبد بسیار زحمت می کشند و اخبار والیبال ترکمن صحرا را پوشش می دهند.

راهکار مبارزه با سرقت خبري که بعضي نشريات انجام چيست؟
در این زمینه باید مسئولین بر نشریات و سایت های اینترنتی نظارت داشته باشند و با سرقت خبری برخورد شدید داشته باشند و برای این گونه نشریات غیرتخصصی که فقط مطالب را از وبلاگ ها و سایت های اینترنتی کپی می کنند، مجازات قائل شوند. در این صورت هیچ نشریه ای نمی تواند بدون ذکر منبع و نام خبرنگار که واقعا تلاش می کند تا اخبار را پوشش دهد مطالب را به چاپ برساند.

مشوق هايتان در امر خبرنکاري چه کساني بوده اند؟
اول از همه والدین من که در این زمینه مشوق های اصلی بنده بودند و از همین جا از ایشان تشکر می کنم. در ضمن از آقای حاجی قربان طریک که واقعا برای بنده زحمات زیادی کشیدند نیز تشکر می کنم که مرا در امر خبرنگاری تشویق کردند.

شما خبرنگار کانون دانش آموزی (پانا) هستيد، زمينه همکاري شما در این مجموعه چگونه است؟
بنده برای آن ها مطالب زیادی فرستادم و آن ها نیز لطف دارند و اخبار مرا در خبرگزاری منتشر می کنند. البته فعلا خبرنگار افتخاری پانا می باشم. مدیران و مسئولین این خبرگزاری گفته اند که به زودی کارت خبرنگاری برای من صادر خواهند کرد.

برخورد مسئولين با خبرنگاران چگونه است؟
برخورد مسئولین با خبرنگاران نسبتا خوب است. مخصوصا در زمینه ورزشی که مسئولین ورزشی و به خصوص مسئولین والیبال گنبد برخورد خوبی با بنده و دیگر همکاران من داشته اند.

براي پيشرفت وب سايت هاي ترکمن چه راهکاري پيشنهاد مي کنيد؟
وب سایت ها باید برای پیشرفت خود دارای مدیریت قوی باشند و روابطشان با اعضا و خبرنگاران سایت خوب باشد. با اعضای سایت خود مشورت کنند و سایت را با مشورت با آن ها مدیریت کنند.

نظر شما در مورد مديریت سايت دانشجويان و دانش آموختگان ترکمن چيست؟
بنده هیچ نظری درباره وی ندارم و دیگر برای این سایت فعالیت نمی کنم.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
سايت ورزشي اق قلا Aghghalasport.com---------مطلب دوم از سايت شهرستان آق قلا
[ مقالات ورزشی ]
گلایه متین بازیار (یکی ورزشی نویسان)از ...
هفته نامه حریف یکی از مطبوعاتی است که در استان گلستان ،بخصوص در بین ورزشکاران و ورزش دوستان گلستانی طرفداران زیادی دارد.مانیز از آنها درخواست همکاری با خبرنگاران زحمتکش راداریم .در ادامه گزارشی را که آقای بازیار ارسال کردنند را گذاشته ام که ...
یکی دو سالی می شود که به وبلاگ نویسی و خبرنگاری روی آورده ام. در این سال ها خبرهای متفاوت و گوناگون زیادی در مورد ورزش گنبد و گلستان نوشته ام. برخی اوقات نیز این مطالب و اخبار بدون ذکر منبع و نام نویسنده خبر در نشریات منطقه چاپ می شود.

امروز وقتی به کیوسک مطبوعاتی واقع در چهار راه میهن گنبد رفتم، تیتر روزنامه حریف را خواندم که نوشته بودند: "قدرت نمایی پادیسان گنبد و اتکا گلستان" و من هم مجذوب آن شدم و کنجکاو شدم که ببینم چه مطالبی در این روزنامه به چاپ رسیده است. تا روزنامه را باز کردم عکس عیسی ارمشی را دیدم به همراه مصاحبه ای که با وی انجام داده بودیم. این مصاحبه را نیز بدون ذکر نام خبرنگار در صفحه 3 هفته نامه "حریف" مورخ دوشنبه 6 آبان ماه 1387 چاپ کرده بودند.در صفحه 2 نیز دو خبر که بنده با تلاش زیادی آن ها را نوشته بودم را به چاپ رسانیده بودند که متأسفانه این اخبار را نیز بدون ذکر منبع و نام خبرنگار چاپ کرده بودند.
خبر برگزاری هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه 87 آق قلا و نتایج آن و مصاحبه ای کوتاه با آقای محمود حداد رئیس سازمان لیگ والیبال که این دو مطلب در صفحه 2 نشریه حریف چاپ شده بود.
بنده اگر برای هر سایتی خبری بفرستم نام خود را زیر آن و در انتهای خبر درج می کنم تا اگر در نشریه ای چاپ می شود، نام بنده نیز به عنوان نویسنده خبر چاپ گردد، ولی نمی دانم چرا مسئولین این هفته نامه دست به یک عمل زشت زده و اسم مرا از انتهای خبر حذف کرده اند.

قبلا نیز این اشتباهات از هفته نامه "حریف" سرزده بود. پس از پایان رقابت های والیبال المپیاد ورزشی ایرانیان با آقای بای محمد دوجی سرمربی محترم تیم منتخب استان گلستان که لطف زیادی به ما دارند مصاحبه ای انجام دادیم که متن این مصاحبه در نشریه "حریف" چاپ شد ولی بدون ذکر منبع و نام خبرنگار!!! حتی در این مورد به مسئولین این هفته نامه نیز اعتراض نمودیم و گله مند شدیم ولی گوششان بدهکار نشد.

چاپ اخبار گنبد و گلستان در نشریات منطقه باعث افتخار ماست و از این بابت خشنودیم که نشریات و روزنامه ها به ورزش استان خود اهمیت می دهند، ولی باید به حق خبرنگار و نویسنده خبر احترام قائل شوند و نام خبرنگار را از انتهای خبر حذف نکنند.
در کل من به عنوان یک نوجوان دانش آموز و خبرنگار از این اعمال غیرحرفه ای و غیرتخصصی هفته نامه "حریف" راضی نبوده و از ایشان گله مند می باشم، خداوند اجرشان دهد.

متین بازیار - خبرنگار و وبلاگ نویس، گنبدکاووس
-------------------------------------------------------

با ارزوي موفقيت براي متين عزيز ***** عثمان دلنوازاول تير ماه 88







No comments: