7/07/2009

سخني با همكاران ديگر سايتها

اين روز ها ديگه واقعا" من ( عثمان دلنواز ) وقتم را ميگذارم و مرارت تهيه و نوشتن مطالب را ميكشم .اما سايت نوپاي كتاب و نشريات تركمني وقتي كه مانند ساير همكاران سايتهاي تركمن ديگر از مطالبم استفاده مي كند ذكر نمي كند كه برگرفته از سايت اولكاميز است .مثلا" شهردار جوان اق قلا استعفا داد- خبري است كه در همان روزفردي اق قلايي كه در ادارات نفوذ دارد اين مطلب را براي سايت ما تهيه كرده بود و افراد مد نظر راهم كه گمانه زني كرده بود راهم در اولكاميز گذاشته بوديم ,ولي بعدا"سايت تركمن نشرباهمان خبر و عكس شهردار كه در جلسه شعرخواني كتابخانه اق قلاگرفته بودم راگذاشته بود و ذكري از ما نكرده بود .
البته دو خبر را با ذكر اولكاميزاورده بودندكه ان هم با قيچي پاره بالايي شان را نگذاشته بودند
-چون خود من هم در مطلبم از نوشته هاي ديگران خمير مايه مي كنم ولي انرا تذكار ميدهم به خوانندگان-
مثلا"مطلبم در مورد شاعر اق قلايي سيدي بخشي كه محقق تركمنستاني " قاسم نورباتف "تحقيقي دارد در مورد ايشون-من در ستونهاي ابتدايي گفته بودم كه توضيحاتي داخل پرانتز ميدهم و بعد در قسمتي كه مي گويد فرزندش ماتي اخوند- من پرانتزي گفتم كه -"مهدي اخوند حبيبلي پدر شهيد حبيبلي "شنونده فكر مي كند كه اين از قاسم نورباتف است در حالي كه نيست و شما كه توضيحات اوليه من را حذف كرديد مطلب را از شفافيت مي اندازيد .
مطلب ديگري تهيه كرده بودم كه مقايسه فيلم قديمي "آتش بدون دود - گلن اوجا " با توليد سال گذشته سيماي گلستان يعني فيلم "يارش " بود
اين سايت محترم با برداشتن مطلب فيلم گالان اوجا فقط مطلب "فيلم يارش " را با عنوان ,نقدي بر "يارش " توليد سيماي سبز گلستان كرده بود و تازه عكس سياه سفيد گلن اوجه از فيلم "اتش بدو ن دود " را از بالاي مطلب من كنار نقد فيلم "يارش " بعنوان تصوير مقاله گذاشته بود .


اينها چيز هايي است كه شايد در مشاغل ديگر مسئله اي نباشد ولي اين كار ظريفي كه ما انجام ميدهيم چون مخاطبان نكته سنجي خوانندگان اينترنت هستند بقول تركمني فرق بين " كوزه ده ون و "سو گتيرن " را بخوبي تشخيص مي دهند .


No comments: