9/02/2009

نوجواني كه روياي اش در 12سالگي به واقعيت پيوست

نوجوان بولیویایی رکورد فوتبال به جا گذاشت
THURSDAY, 23. JULY 2009, 05:02:03

ورزش و خبر, ...


او جوانترین بازیکنی است که در آمریکای جنوبی در لیگ حرفه ای توپ می زند

یک نوجوان بولیویایی که روز چهارشنبه تولد سیزده سالگی اش را جشن گرفت جوان ترین کسی است که در آمریکای جنوبی وارد لیگ حرفه ای فوتبال شده است.

ماریسیو بالدیویسو از یکشنبه گذشته برای تیم آرورا در دسته اول لیگ بولیوی که پدرش مربی آن است توپ زد.

آرورا آن بازی مقابل لاپاز اف سی را یک بر صفر باخت. در این بازی خطای بدی به روی ماریسیو صورت گرفت که باعث جنجال شد.

علیرغم این او پس از بازی به خبرنگاران گفت که "خوشحال ترین آدم روی زمین" است.

کارشناسان فوتبال می گویند که ماریسیو با آغاز فوتبال حرفه ای در 12 سالگی به راحتی رکورد قبلی متعلق به فرناندو گارسیا از پرو که در سال 2001 در حالی که 13 سال و 11 ماه سن داشت بازی حرفه انجام داد را می شکند.

پدر ماریسیو او را درحالی که 9 دقیقه از بازی مانده بود وارد زمین کرد.

اما یکی از بازیکنان لاپاز با یک تکل خشن او را نقش بر زمین کرد که اشک از چشمان نوجوان 13 ساله جاری ساخت.

در پی این خطا بازیکنان دو تیم سرشاخ شدند و ماریسیو به معالجه ای پنج دقیقه ای کنار زمین نیاز پیدا کرد.

هنگام بازگشت ماریسیو به زمین تماشاگران برخاسته و او را تشویق کردند.

پدر ماریسیو که در سال 1994 در جام جهانی بازی کرده بود از خطا خشمگین بود اما در مورد پسرش گفت: "من خیلی مغرورم، او استعداد زیادی دارد."

ماریسیو که همچون پدرش شماره 10 به تن کرد هنگام ترک زمین ذوق زده بود.

وی گفت: "یک دنیا از همه ممنون هستم. من خوشحال ترین آمدن روی زمینم."

وی گفت احساس آسودگی می کند چون هم تیمی هایش از او حمایت کرده اند.

او گفت: "پدرم گفته بود که اگر درحال بردن باشیم من را وارد بازی خواهد کرد، اما اوضاع طور دیگری شد با این حال من به بازی گرفته شدم."

No comments: